Zamknij
Menu
Tora,  02/02/19

Parsza Miszpatim, wędrówka dusz.

Parsza Miszpatim, wędrówka dusz.


Monika Miriam Kowalczyk
Parsza Miszpatim, wędrówka dusz.

Parsza Miszpatim, jest parszą, która należy już do tych pracujących po cimcum bet, bo odnosi się bardziej do gilgul neszamot, czyli wędrówka dusz. Żeby to zrozumieć, spróbuję trochę to otworzyć i jakoś to przybliżyć.

Parsza Miszpatim, wędrówka dusz.

My nie jesteśmy w stanie stwierdzić jakie cząstki neszamot siedzą w nas i do których jesteśmy połączeni. Nie wiemy też jakie zadania mamy wykonać, bo te cząstki dusz, o których wspominam to są zadania, które nie zostały jeszcze wykonane.  W tym celu jest też połączenie różnych odłamów w każdym z nas w zwiększonym natężeniu.

Rozumiemy, że każde kolejne pokolenie jest ze zwiększonym natężeniem, bo im bardziej oddalamy się od miejsca, w którym to wszystko się stało, czyli od Góry Synaj, tym bardziej natężenie wzrasta. I żeby to zrozumieć co w tej parszy jest napisane musimy zrozumieć jej bezpośrednie połączenie do czegoś co nazywamy 10 dibrot.

Żeby było możliwe przyjęcie Tory prawa te muszą być jasne. I prawa te zaczynają się opisem ewed iwrit, czyli hebrajski niewolnik. Musimy mieć osiągnięcie pojęcia niewolnik, czyli ewet absolutnie w naszym ciele. Nie tylko w głowie, nie tylko zrozumienie, ale też pełną świadomość i działanie odpowiednio do tego.

Ewed.

Ewed niewolnik to ktoś taki. kto dostaje minimum by mógł pracować, ale wtedy w nim powstaje wrażenie, że on tam jest za darmo np. ryby za darmo. I co to jest za darmo musi być poznane w każdym z nas. To nie chodzi o jedzenie za darmo tylko prace za darmo, więc jak jest możliwe pracować za darmo, jeśli jednak dostaję bym mógł pracowac? Gdzie jest to darmo? Darmo jest w tym, że to jest praca bez błogosławieństwa, czyli nie błogosławiliśmy na jedzenie. Ok, ale jaki jest związek między niewolnikiem a błogosławieństwem? Brak jarzma z góry.

Nie rób sobie wizerunku.

W stopniu najniższym, w którym właśnie znajduje sie dzisiaj świat jest ten ewed, który jest zależny. Bo niewolnictwo to nasza zależność od strachu, od gniewu lub co o nas powiedzą. Czyli nie wiemy kim naprawdę jesteśmy. Nie wiemy z kogo się składamy, jakie całości są w nas, ale definiujemy się i robimy wizerunek siebie, według tego, co ludzie o nas myślą.

Dlatego też przez cały czas mędrcy mówią nam, aby nie robić sobie wizerunku. Wizerunek to jest mądrość, w której nam się wydaje, że wiemy dokładnie co to oznacza (jakaś kwestia lub obszar), ale problem w tym, że my nigdy nie możemy ostatecznie określić, jaki będzie rezultat. Zawsze może być coś czego nie przewidywaliśmy. Poza obszarem może być coś czego się nie spodziewamy. Dlatego nigdy nie robimy tego wizerunku, tego obszaru.

Weźmy przykładowo jakąś rzeźbę. Jak robimy rzeźbę? Żeby zrobić rzeźbę, to musimy odłupać, odrzucić jakieś kawałki, bo nie pasują nam do tego wizerunku, nad którym pracujemy.

Ewed Awadim.

I właśnie ewed awadim to jest ten, który jest określany poprzez innych niewolników i jasne, że taki nie ma możliwości żadnej wypełnić zamysłu stworzenia. Czyli nie ma możliwości polepszenia bytu stworzonego, bo nawet jak polepsza swój byt fizyczny w tej rzeczywistości, to jest absolutnie bez kontaktu z esencją tworzącego. Taki ewed awadim nie ma jak podłączyć się do światła boskiego. Tylko światło boskie jest prawdziwym wypełnieniem i tylko jak samodzielnie wstanę i odczuję przeżycie, czyli hawaja brija, czyli cimcum alef. W ten sposób sam buduję to dobro w sobie, to światło w swoim życiu. Wtedy nie czekam, że ktoś to zrobi lub że razem z kimś to zrobię, czy w jakiejś gromadzie. Taki który to robi jest ewed iwrit czyli syn Noacha.

Ewed Iwrit.

Następnym stopniem jest już ten, który pracuje w cimcum bet, czyli samodzielnie. Wtedy to już syn boski, czyli czuje jarzmo z góry “ol malchut haszamaim”, więc te wszystkie prawa tam wymienione tzn. spojrzenie na nie wygląda troszkę inaczej. One są odpowiednio do środowiska, w którym człowiek się znajduje. Środowisko, które człowiek ma to środowisko pracy albo grupy takich, którzy mają te same, wspólne zainteresowania. A co potrzebujemy naprawdę to środowisko, które by dało nam możliwość rozwoju w reinkarnacjach.

A co to jest ta reinkarnacja?

Parsza Miszpatim, wędrówka dusz jest, bo nie może powstać nic nowego, zanim stare się na to nie zgodzi. Jak stare się zgadza powstaje coś nowego, tylko w wielu okolicznościach stare się nie zgadza, bo ciągle się obawia, że to przyjdzie na jego koszt.  Dlatego też stare musi umrzeć, co wcale nie mówi, że nie możemy wykonać pełnej naprawy już w tym wcieleniu, w którym jesteśmy teraz. Co jest w świadomości, zawsze pozostaje nasze. Nawet jak mamy amnezję i zostanie wyłączona świadomość to jest zapis, który pozostał dla następnego wcielenia. Czyli ten rozwój jest zawsze zaklepany.

W obecnej świadomości, którą mamy to stare nie pozwala powstać następnemu. Stare nie chce umrzeć, bo ciągle patrzymy do tyłu, czyli na to stare, a nie ma możliwości iść do przodu spoglądając do tyłu. My ciągle osądzamy co będzie, na podstawie tego, co było, a co było to jest zawsze wizerunek. Jeśli tego wizerunku nie potrafimy odłączyć, nie możemy iść do przodu.

Musimy być nie jako zapisana karta i nawet nie jako wyczyszczona karta, tylko jako biała karta. My nie wiemy co jest z przodu i przez to, że sobie wyobrażamy co jest z przodu, zamykamy sobie możliwości. I to warto zapamiętać.

Jak poznać sod Tory?

Inaczej nie możliwości poznać tajemnicy Tory. Micwy należące do sod Tory to jest właśnie kabała. To jest jedynie możliwe, jeżeli pozwalamy sobie zapomnieć percepcję poprzednią. Percepcja to nasza świadomość i wszystko jest ze sobą powiązane. Żeby poznać jak smaki działają musimy ją wyczyścić inaczej to będą zawsze niezbyt zrozumiale określenia: galgalta, ab, sag, ma i ban. A one dadzą nam w przyszłości odczuć przyjemność.

Bo my nie pozwalamy sobie odczuć tej przyjemności przez to, że zawsze każdy taszczy walizkę bez rączki i bez zamka. I wydaje nam się, że są w niej skarby, a naprawdę są tam stare gazety. Te gazety to jest wlasnie co przeżyliśmy. W każdym są przeżycia i te przeżycia go kształtują, a nie co spowodowało, te przeżycie. I taszczymy to wszystko co spowodowało te przeżycia, te stare gazety. Jak się tego pozbędziemy będziemy mogli bardzo szybko zbliżać się do prawdy.

Praca bez zapłaty.

Nie jest możliwy ten rozwój do przekazania w rozumie i mamy z tym bardzo poważny problem. Jedyna możliwość wyciągnąć z tej Parszy Miszpatim, wędrówka dusz, że muszę dojść do punktu, że jestem synem boskim i przestaje mi być ważne, że nie znam Tego dla kogo pracuję.

W części ludzi widać to i teraz. Na przykład jakiś przemysłowiec, któremu jest ważne odczucie, które powstanie w środowisku. I ważne jest mu odczucie innych i przyszłych pokoleń. I on teraz bez jakiegoś przymusu inwestuje w to, żeby nie truć środowiska, Inwestuje w sprawdzanie produktu, mimo że nie zna tych, którzy ten produkt będą spożywać. Mimo że wszyscy jego znajomi, czyli wszyscy którzy, są w jego środowisku uważają go za frajera. Czyli to jest ktoś, kto jest gotowy dać coś z siebie bez otrzymania realnej zapłaty.

To jest już to wnętrze, czyli to jest już to światło w jego życiu i tylko w ten sposób możemy jedynie otworzyć tę parsze. To wszystko, co mogę o tej parszy powiedzieć. Jeśli powstają jakieś pytania to proszę piszcie do mnie.

Dzięki za uwagę i do usłyszenia. To byłam ja Monika Miriam Kowalczyk.

Śledź mnie w social mediach
Tora,  16/02/19

Parsza Tecawe, działanie w emanacji

Parsza Tecawe przedstawia sobą działanie w emanacji i zrobimy ją sobie w połączeniu z poprzednią parszą Truma. Pierwsze litery tych parsz znajdziemy w słowie לתת dawać.  Parsza Tecawe, działanie w emanacji Wrócimy na chwilę do Truma i zastanowimy na czym polega podniesienie. I czy to, co określamy jako podniesienie to jest w tej rzeczywistości czy […]

Tora,  09/02/19

Parsza Truma, podnieść he

Parsza Truma,  podnieść he. Dzisiejsza Parsza Truma, podnieś he, wyjaśni nam dokładnie na czym polega nasze zadanie, nasza naprawa. W tym celu zostawimy sobie na chwilę język polski i będziemy używać języka hebrajskiego. Język polski jest językiem odwrotności i nie przekazuje dokładnie znaczeń i połączeń, jakie istnieją. Język hebrajski. Język hebrajski podobny jest do alfabetu […]